SEO – jak wybrać katalogi w których umieszczamy linki do naszych stron ?

Jest wiele sposobów  na poprawienie pozycji naszej strony w wyszukiwarkach.

Dzisiaj omówimy krótko linki do naszych stron umieszczane w różnego rodzaju katalogach.

Linki te już nie  posiadają tak dużej mocy jak przed laty, lecz pomimo coraz to nowych trendów katalogowanie było i będzie podstawową techniką pozycjonowania.

W tym wpisie chciałbym przedstawić cztery fbardzo ważne zasady, których należy przestrzegać, podczas dodawania wpisów do katalogów.a w zasadzie podczas oceny katalogu pod względem mocy jaką przekazuje. Okazuje się że wpis w katalogu który ” podpadł ” algorytmom wyszukiwarek może przynieść więcej złego niż dobrego dlatego radzę przestrzegać poniższych zasad.

Oczywiście ilu SEO-speców, tyle koncepcji na poprawienie pozycji w wyszukiwarkach i być może znajdą się osoby które będą podważały słuszność poniższych porad 😉  Jest to patent jaki podpatrzyłem o jednego ze speców SEO podczas oceny katalogu pod wzgledem przydatności.

Każdy otrzymuje ocenę w skali od 0 do 5. Jak można się domyślić, ten który otrzymuje ocenę zero jest automatycznie dyskwalifikowany.

A teraz czas na 4 NAJISTOTNIEJSZE ZASADY PRZY DODAWANIU STRON DO KATALOGÓW.

Zasada 1 :  Sprawdzamy czy katalog posiada zaindeksowane podstrony w Google?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy strona jest zaindeksowana w Google. Możemy sprawdzić to ręcznie, wpisując w oknie wyszukiwarki polecenie:

site:nazwakatalogu.pl

Jest to dość szybka metoda, lecz przy dużej ilości wpisów do katalogów może się nie sprawdzić 🙁 Innym sposobem  jest użycie dodatku do przeglądarki Mozilla Firefox, który może pokazać liczbę zaindeksowanych podstron w Google. Jednym z takich dodatków jest SeoQuake – któremu można dać ksywkę „kombajn” jeśli chodzi o SEO-informacje.

Do SeoQuake powstały dodatkowe moduły rozszerzające jego możliwości. Warto zaopatrzyć się w ten dodatek!

Jeśli po wykonaniu polecenia site:nazwakatalogu.pl lub sprawdzenia stanu indeksacji przez SeoQuake nie widzimy żadnych wyników (Czyli zero podstron zaindeksowanych), oznacza to że strona otrzymała ban w Google lub jest na tyle młoda, że Google nie zdążyło uwzględnić podstron w swoim indeksie.

Bez względu na to jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy, taki katalog jest nam zupełnie nieprzydatny a nawet może być szkodliwy czyli od razu nie bierzemy go pod uwagę.

Ważną rzeczą wpływającą na atrakcyjność katalogu jest także liczba zaindeksowanych podstron.

Zasada 2 :  Sprawdazmy czy wpisy w katalogu posiadają linki dofollow?

Większość katalogów jest pod tym względem przyjazna i zezwala na linki dofollow we wpisach. Jeśli widzimy, że wpisy znajdujące się w katalogu nie przekazują mocy (linki są opatrzone atrybutem nofollow), właściwie całkowicie możemy pominąć  dany katalog. Co ciekawe … takie właśnie linki możemy spotkać w popularnych wyszukiwarkach takich jak Panorama Firm czy PKT  🙂 . Szczęśliwie, takich „nieufnych” katalogów jest niewiele ale warto o tym pamiętać kiedy namawiają nas do wpisów za ciężkie pieniądze przedstawiciele dużych katalogów mówiąc że taki wpis wpływa na pozycję naszej strony w wyszukiwarkach

Do diagnostyki, czy katalog stosuje linki nofollow można posłużyć się wspomnianym w poprzednim punkcie dodatkiem SeoQuake lub zastosować alternatywny Quirk SearchStatus. O tym jak analizować linki pod kątem nofollow-dofollow można znaleźć wiele artykułów w Google więc nie będę tutaj o tym pisał sygnalizując jedynie co należy zrobić 🙂

Zasada 3 : Sprawdzamy jaka jest wartość Page Rank, Domain Authority, Page Authority?

Wiadomo, że Page Rank nie przekłada się na rzeczywistą wartość strony. Są witryny z niskim PR, które stanowią wartościowe źródło informacji, są także młode ciekawe strony, którym Google jeszcze nie przyznało PR …więc tę kwestię należy traktować z lekka rezerwą a czasami przymrużeniem oka,  jednakże nie wolno przechodzić zupełnie obojętnie obok tego wskaźnika. Jest pomocny we wstępnej ocenie katalogu.

Ważną część  oceny w tej zasadzie stanowią wartości Domain Authority i Page Authority. Jest dużo artykułów o tych wskaźnikach więc ograniczę się jedynie do zasady jaką przyjmują spece od SEO.

Przyjmują oni zasadę  że im wyższy PageRank katalogu, tym większa moc linków wychodzących, podobnie sprawa ma się z Domain Authority i/lub Page Authority. Jeśli strona ma natomiast wysokie wskaźniki Domain Authority i/lub Page Authority i jednocześnie nie posiada Page Rank`u, traktuje się to jako inwestycję na przyszłość oznaczając katalog jako wartościowy.

Zasada 4 : Sprawdzamy czy katalog jest moderowany i jakie jest jego sąsiedztwo w danej kategorii?

Katalogi moderowane są bardziej zadbane, ich właściciele nie przyjmują pierwszych lepszych wpisów, które są zlepkiem słów kluczowych, zawierają nieproporcjonalne do tekstu nasycenie linków oraz których opis pozbawiony jest sensu.

Jeśli to możliwe należy sprawdzać jakie wpisy znajdują się w najbliższym otoczeniu, czy mają one sens i nie są tworem automatów do spamowania katalogów. W przypadku stron moderowanych opisana sytuacja występuje bardzo rzadko ponieważ moderatorzy weryfikują wpisy więc należy domniemywać, że jakość wpisów w katalogu stoi na przyzwoitym poziomie a to doceni Google swoimi algorytmami 😉

To by były te Cztery Kardynalne Zasady Dodawania Stron do katalogów … jest jeszcze

Zasada 5: Nie dodawaj swojej strony do zbyt wielu katalogów w ciągu jednego dnia

Dużo by pisać o algorytmach wyszukiwarek … tak szczerze ? Ja tego nie ogarniam, ale jeśli mądrzy ludzie mówią że jednego dnia możemy wpisać naszą stronę do max 5 wyszukiwarek żeby nie być potraktowany jak robot to trzeba się jej trzymać żeby ranking naszej strony nie spadł zamiast zająć wyższe miejsce w wynikach wyszukiwarek 🙂

P.S. Najbezpieczniej i najszybciej zbudować stronę korzystając z pomocy narzędzi z portalu FACHOWCY.pl bo tam niejako z automatu Twoja strona jest wpisywana do najwartościowszych w danym momencie katalogów i można uniknąć złego wyboru katalogów które mogą obniżyć pozycję Twojej strony.

Fachowcy.pl – pozyskaj nowych klientów i zlecenia, dzięki naszej technologii

podpis Volksmarketing GIF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *