Przeczytaj zanim wyślesz firmowe życzenia … czyli jak oddać konkurencji w prezencie listę swoich klientów ?

Zbliżają się święta i  nie wiem czy wiesz że ten czas jest czasem popełniania kardynalnych błędów podczas wysyłania życzeń świątecznych do swoich klientów i kooperantów.

Błędy te sprawiają że być może podajesz innym w prezencie, na tacy swoje kontakty czyli informacje które każda firma powinna strzec jak oka w głowie.

Błędy te sprawiają także że Twoja firmowa skrzynka mailowa trafia na listę spamerów przez co pozbawiasz się możliwości złożenia świątecznych życzeń Twoim kooperantom i ważnym klientom, tracąc możliwość przypomnienia o sobie … oczywiście jeśli nie zadałeś sobie trudu żeby osobiście złożyć życzenia tym najważniejszym.

Ale wróćmy do tego kardynalnego błędu

Jest nim wrzucenie w programie do wysyłki maili wszystkich odbiorców ( często nawet kilkuset a kiedyś zdarzyło mi się że dostałem maila z listą niemal tysiąca klientów  ) do pola „DO” lub „DW” przez co każdy kto dostał maila z życzeniami miał wgląd do całej listy ich odbiorców. Wygląda to mniej więcej tak jak na rysunku poniżej

(UWAGA ! Na obrazku są zmyślone maile więc z góry ostrzegam że to jest ” lipa ” , zresztą tytuł maila tj. ” Re: W odpowiedzi na bzdury które nie miały miejsca” też jest „lipą” ponieważ archaiczny sposób marketerów polegający na wstawianiu magicznego „Re:” – sugerującego że już wcześniej były prowadzone rozmowy bądź korespondencja na ten temat – już dawno nie działa i jest jednym z najczęstszych powodów oznaczania maila przez odbiorców jako SPAMu 😉 ).

Tak nie rób wysyłajac mailing

Ponieważ każdy widzi adresy skrzynek pocztowych wszystkich odbiorców to może ten fakt wykorzystać do własnych celów – oczywiście jeśli wie co należy zrobić żeby działać zgodnie z obowiązującym prawem.

Jeżeli odbiorcą jest ktoś pracujący w podobnej branży co nadawca, albo w branży podobnej do branży odbiorców maila to może krzyknąć: ” BINGO !!! ” bo właśnie na tacy dostarczono mu informacje za jakie trzeba w dobrych i „stargetowanych” bazach mailingowych zapłacić całkiem spore pieniądze :).

Są jeszcze dwa niebagatelne niebezpieczeństwa wysyłania maili w taki sposób jak opisałem na zdjęciu powyżej. Pierwsze to działanie niezgodne z prawem ponieważ w niektórych przypadkach ujawniasz dane osobowe czego bardziej ortodoksyjni obrońcy tej ochrony mogą Ci nie wybaczyć, no i ten drugi – nie mniej dotkliwy – że prędzej czy później zostaniesz uznany za filtry pocztowe za SPAMera !

Dlatego jeśli sam popełniasz ten błąd to zacznij go za wszelką cenę unikać. Jeśli Twoi współpracownicy, podlegający Tobie pracownicy albo znajomi popełniają ten błąd to wyczul ich na to żeby unikali go jak ognia ponieważ oprócz ofiarowania komuś swojej listy mailingowej na 99,0 % mail trafi do folderu SPAM.


TRZYMAJ SIĘ ZASADY ŻE NIE WPISUJEMY WYSYŁAJĄC MAILA WSZYSTKICH ODBIORCÓW DO POLA DO albo DWtak jak na obrazku powyżej !


Zapytasz: ” No dobrze, co w takim razie mam zrobić i jakich narzędzi użyć żeby być w zgodzie z prawem, nie zostać spamerem oraz nie udostępniać innym swojej bazy mailingowej ? „

Najprostszym ale posiadającym wiele wad rozwiązaniem odpowiadającym na powyższe pytanie jest wpisanie odbiorców do pola „UDW” ( Ukryte Do Wiadomości ) jak na obrazku poniżej. Takie rozwiązanie sprawi że lista osób do których wysyłasz maila jest niewidoczna. Niby człowiek XXI wieku powinien o tym wiedzieć a jednak często o tym zapomina 😉

Czyli najprościej wyjaśni to zdjęcie poniżej

Tak lepiej wysyłać maile

Czy zauważyłeś że na obrazku zalecam żebyś użył w polu „DO” jakiegoś swojego mało używanego adresu maila ? Dlaczego mało używanego ? Bo jestem niemal pewien że po jednej lub co najwyżej kilku takich wysyłkach – mimo że adresy są jak najbardziej poprawne i mimo że możesz mieć od nich zgodę na przesyłanie komercyjnych informacji – ten adres trafi na listę SPAM …

…czyli najpierw Twoje wiadomości będą trafiały do SPAMu, później programy antyspamowe zablokują wysyłkę z tego adresu, a jeśli wysyłasz takie maile z adresu posiadającego swoją domenę ( tak jak np. mój mail: jacek@reklama.krakow.pl ) może to doprowadzić do blokady wysyłki ze wszystkich maili posiadających tą domenę.

Podam przykład: Gdybym z maila jacek@reklama@krakow.pl wysyłał takie maile bez zachowania pewnych zasad to niedługo nasz biurowy mail signumab@reklama.krakow.pl też mógłby mieć kłopoty z wysyłką i to pojedynczych maili. Wyobraź sobie jakie mogłyby być tego konsekwencje gdyby np. klient wysłał do nas zapytanie a my nie moglibyśmy mu udzielić odpowiedzi albo nasze odpowiedzi trafiałyby do SPAMu. To po prostu byłby wstyd, hańba i brak kontaktu z klientem czyli nie dość że utrata wizerunku to jeszcze być może utrata szansy na zarobienie pieniędzy !

Jakie są zatem ograniczenia w niezbyt profesjonalnej wysyłce maili o której teraz piszę ?

      • Wysyłając maila z Twojej skrzynki na 100% są ograniczenia ilości wysyłanych maili. Np. najpopularniejszy Gmail ograniczył ilość wysłanych maili do 100 dziennie. Jeśli wyślesz ich więcej Gmail zablokuje wysyłkę na 24h a jeśli sie to powtórzy blokada trwa dłużej. No i jesteś już na celowniku programów antyspamerskich 😉
      • Jeśli na liście odbiorców będą już nieaktywne maile ( pracownik jakiejś firmy odszedł z niej i zlikwidował swoją firmową skrzynkę , ktoś zmienił swojego maila ) to program do wysyłania poinformuje filtry antyspamowe że prawdopodobnie używasz listy mailingowej kupionej na Allegro albo z nielegalnych źródeł i znów jesteś na celowniku jako SPAMER. Ponowne wysyłanie maili do „odbitych” maili gwarantuje Ci dostanie się na ” czarną listę „. Czyli MUSISZ koniecznie usuwać wszystkie „odbite” maile a uwierz mi że jest to proces żmudny i zajmujący dużo czasu.
      • Twój serwer – jeśli go posiadasz – również trafia na listę SPAMerów i jeśli nie znasz kogoś kto zna się na wysyłce maili i potrafi usuwać serwer z czarnych list to raczej nie próbuj tej metody. Naprawdę dość łatwo dostać się na „czarną listę”.

Co zatem robić żeby nasze maile były wysyłane profesjonalnie i bez ryzyka zostania SPAMEREM ?

Jak postępować żeby przechwycone w nieprofesjonalnym mailingu adresy zalegalizować i cieszyć się z pracy którą wykonał ktoś inny ?

To temat kolejnych wpisów jakie będziemy wysyłać z maila ” Jacek Tyranski – Signum AB ” – oczywiście jeśli wyrazisz takie życzenie zapisując  się na niego poniżej.







Podpowiem teraz jedynie że do wysyłki profesjonalnych maili i do legalizowania cudzych list mailingowych wykorzystuję dwóch narzędzi.

      • Pierwszym jest moim zdaniem świetny program GetAll który właściwie można nazwać kombajnem marketingowym ponieważ w sposób intuicyjny możesz generować autoresponder, budować dedykowane strony internetowe i strony przechwytujące, pop-upy ( które mimo że są nie lubiane przez internautów to są nadal bardzo skutecznym narzędziem ), generować kupony rabatowe, generować narzędzia do otrzymywania feedbacku, generować narzędzie śledzące remarketing w Adwordsach, na Facebooku i Adkontekście czyli niemal 90% polskiego internetu, tworzyć ankiety, budować narzędzia sprzedaży, robić symulację kampanii, budować strony internetowe różnych typów ( sprzedażowe, przechwytujące, webinarowe, OTO i inne ) , robić split-testy i wiele innych narzędzi.
      • Drugim narzędziem jest niezły FreshMail który ma genialny i estetyczny panel oraz kilka rozwiązań które sprawiają że wysyłanie newsletterów i maili staje się czystą przyjemnością. Możesz na nim zrobić próbną wysyłkę w którą program przeanalizuje pod kontem SPAMu, możesz też podglądnąć jak twój mail będzie wyglądał na najpopularniejszych skrzynkach pocztowych ( to się bardzo przydaje 😉 ). Freshmail ma też split-testy dotyczące także godzin i dni wysyłki oraz narzędzia ułatwiające tworzenie lejków sprzedażowych

Które narzędzie wybrać ? Ja używam obu a co Ty wybierzesz ? Przekonaj się sam !

Oba narzędzia można wypróbować za darmo a we Freshmailu możesz mieć darmową wysyłkę 2000 wiadomości do 500 odbiorców.

Czyli warto wypróbować klikając TUTAJ ( żeby wypróbować Freshmaila ) i TUTAJ ( żeby wypróbować GetAll ).

Zaręczam Ci że już samo przeczytanie poradników jakie tam znajdziesz da Ci wiedzę która pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję o lata świetlne … serio, serio.

 

Dziękuję że dotrwałeś do końca tego przydługiego nieco wpisu. Chciałem w nim zamieścić jak najwięcej darmowych porad. Pozdrawiam Cię gorąco i do … yyyyy … no nie „do zobaczenia” ale ” do kolejnego przeczytania ” … chociaż kto wie ??? 😉
podpis Volksmarketing GIF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *