Co to takiego ten Volksmarketing ?

Na początek chciałem pokazać krótki filmik o tym w jaki sposób będziemy uczyć się o marketingu. Ten filmik to „trailer” pogadanki o tym co jest obrotem w XXI wieku i w jaki sposób obrót wpływa na zysk firm. Wbrew pozorom wcale nie jest to sprawa oczywista

Jeśli ten filmik odpowiada Twojej estetyce, a wiem że z tym może być ciężko bo raczej będziemy o marketingu mówić na wesoło i z przymrużeniem oka to proszę żebyś na końcu tego wpisu zapisał się na naszą listę mailingową.  Nie umkną  ci pozostałe informacje zamieszczane na VOLKSMARKETING.pl.  Aha !!! Ponurakom i hejterom mówimy na tej liście stanowcze NIE ! 😉

Jacek Tyrański

Film na YouTube

XXI wiek. Dużo produktów, duża konkurencja a ostatnio dzięki kryzysowi coraz mniej pieniędzy. Do tego internet umożliwia nam nieograniczone niemal możliwości porównywania cen.

Czy to znaczy że jako przedsiębiorcy czy handlowcy nie mamy innego wyjścia i musimy zacząć wyścig cenowy ? Kupujący zapewne ucieszyli by się z tej informacji ale … no właśnie, wyścig cenowy sprawia że jakość produktów jest coraz gorsza co jest zauważalne niemal wszędzie.

Co w takim razie robić żeby w tym wyścigu nie uczestniczyć ? Ano wlaśnie … to dobre pytanie. Myślę że ratunkiem może być budowanie relacji z klientem. Budowanie relacji nie po to żeby wyciągnąć od niego jak najwiecej pieniędzy jednorazowo tylko po to żeby zaspokoić jego konkretne potrzeby w taki sposób żeby był zadowolony z tego że Cię poznał i żeby polecał Cię swoim znajomym. Takie relacje nalezy budować nawet kosztem spodziewanego zysku ! To wymaga wysiłku i pewnej wiedzy. To wymaga pracy ( nie tak wielkiej wbrew pozorom ) … ale będzie procentować ! No a jeśli do tego klient będzie miał możliwośc zarabiania pieniędzy za polecanie twoich produktów i usług to pomyśl co się będzie działo ?

Własnie o tym chciałbym pisać na portalu VOLKSMARKETING.pl

Dlaczego taka głupia nazwa ??? Daaawno, daaawno temu pewien bardzo utalentowany konstruktor – Ferdynand Porsche – pod kuratelą bardzo znanego ludobójcy – Adolfa Hitlera – opracował samochód który miał być samochodem dla mas. Nazwano go Volkswagen od dwóch słów , „Volks” czyli „Ludowy” i „Wagen” czyli „Samochód” . Samochód już po śmierci satrapy zmotoryzował niemal całą zachodnią europę i niemal cała Amerykę Łacińską. To był popularny Volkswagen garbus 🙂

Nie wiem dlaczego w świadomości Polaków coś co jest niemieckie jest uważane za solidne, i dobrze pomyślane a Volkswagen uważany jest za samochód wysokiej jakości i tani w utrzymaniu. Pewnie jakieś uzasadnienie tej mądrości – nomen omen – ludowej jest :). Dlatego pomyślłem że fajnie by było gdyby powstał solidny, tani w utrzymaniu marketing dla wszystkich – taki właśnie Volksmarketing , czyli marketing dla drobnego i średniego przedsiębiorcy oraz dla osób chcących zarabiać albo dorabiać do swojej pensji działając w marketingu.

Tak, tak ! W dobie internetu KAŻDY może zostać marketingowcem ! Przedsiebiorca, pracownik, nastoltek, student, emeryt ….. Nie wierzysz ??? Mam nadzieję że ten portal w dowcipny, czasami zwariowany sposób a czasami zupełnie na poważnie pokaże Ci możliwości Marketingu Ludowego czyli … VOLKSMARKETINGU ….zatem miłej lektury 🙂

Zgadzam się z Polityką Prywatności